fredag 4. april 2014

Tomme stoler

I konferanser og samlinger gjennom mange år, har alltid ett land i Nord Afrika ikke vært representert. Situasjonen har vært vanskelig og lukket. De andre land har hatt lokale representanter og de har fortalt om sin hverdag.
Men nå har vi fått fylt opp de tomme stoler. Vi har hatt besøk og trent et ektepar i mediavirksomhet. De hadde av politiske årsaker flyktet for en del år siden og fått asyl i Europa. Der kunne de fritt stille alle sine spørsmål og lete etter svar. I dag har de et nytt livssyn og ny tro og de vil dele sine kunnskaper og erfaringer ved bruk av media. De skal inngå i et team og utvikle arbeidet videre. Det var en stor glede for oss å være vertskap disse dagene.


De tomme stoler er nå ikke tomme lenger.

Ellers er det vår. Det er masse blomster i hagene, parker og langs veiene. Bare på strekningen fra leiligheten til kontoret, så kan man se mange farger og kjenne mange lukter fra blomstringen. Og temperaturen er nå passelig, litt over 20 grader.









Det er blitt lysere kvelder nå når sommertiden er begynt. Vi får en god time etter arbeidstid  med sol og lys. Da kan det være godt med en liten tur.


Her er vi på kveldstur med Electra og naboene. 

Nøkkelen til postkassen ble plutselig borte for et par uker siden. Jeg har vendt opp ned på alt i leiligheten, sett gjennom skuffer på kontoret, i vesker, i jakker og på alle tenkelige og utenkelige plasser. Jeg visste jeg kunne ikke skylde på Vivi heller fordi jeg husket jeg hadde tak i den sist. Jeg gav opp og måtte bestille ny i dag. Men så skulle treningsbuksa til vask før neste ukes reise og der i en liten lomme skranglet det. Vips var nøkkelen på plass. Avbestilling er gjort.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar