søndag 9. juni 2013

Besøk fra Norge

En lang reise fra midt i Norge til Kypros, Eva og Torolf kom fra Mosjøen for ei uke. De er vi blitt kjent med på konferanser. Gjestehuset har de hatt helt for seg selv. Vi har reist litt på øya sammen. En tur til Pafos der Paulus var på sin Kypros-reise for 2000 år siden og en fottur rundt Troodos hørte med. Men de har fått møte mennesker fra regionen og deltatt i samlinger hos oss privat og på jobb. Litt strand ble det også og vandring i byen fikk de med seg.

Besøk på området hvor Paulus var i sin tjeneste.
Mye historie og flott tilrettelagt for besøk.

Fra utgravingene med utsikt inn mot byen Pafos og fjellene bak.

Fra fjellturen på Troodos.

Mens gjestene for det meste klarer seg selv om dagen, er det jobb for oss. En dag skulle jeg til skattekontoret for å få en bekreftelse for selskapet. Dette papiret skulle brukes i søknad for forlengelse av en medarbeiders oppholdstillatelse. Jeg gikk når de åpnet om morgenen fordi da vet jeg det er mulighet for å finne parkering og komme først i køen. Etter endt oppdrag så hadde en annen bil parkerte bak meg og sperret meg fra å komme fort avsted igjen. Jeg ventet litt mens blodtrykket steg. Neste avtale på kontoret nærmet seg. Etter en halvtime hjalp noen meg med å ringe slik at bilen kunne bli tauet vekk. Ingenting hendte kjapt som lovet. Så omsider etter nær en time kom eieren og var blid og hyggelig. "Tenkte at du jobbet her og ikke skulle avsted så fort" var kommentaren. Da gjelder det å ikke si mer enn nødvendig...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar